2017-11-24

Trys draugės. Trys paros. Kopenhaga.

Praėjo kiek daugiau nei savaitė po kelionės į Daniją, Kopenhagą. Tik įspūdžiai ir prisiminimai lygiai taip pat gražiai guli galvoj, tik viskas susibėgiojo į savus stalčiukus ir geriausias atminties vietas, kad užsiliktų dar ilgai, nes tokių kelionių pamiršti neina, o tokiais kelionių scenarijais ir būdais noriu dalintis su kiekvienu savo draugu, pažįstamu ar tuo, kuris visa tai skaito.

Realiai, čia viskas buvo kaip ir su pačiais gražiausiais, iškart ne tik į akį, bet ir į širdutę kritusių batelių pirkimu (kažkaip gyvenime šis palyginimas labai daug kur tinka, tad jei jau girdėjot prieš tai, nepykit, bet čia geriausias palyginimas): atėjau, pamačiau, pasimatavau ir jau laikau krepšį su batais rankoje. Tik šios kelionės atveju, "matavimosi žingsnelį" praleidžiam. Per mažai laiko, nesinori laukti ir dvejoti. Panašiai kaip shopping'as per "Black friday" - patinka ir imi! Taigi bilietai Kaunas - Kopenhaga - Kaunas mūsų kišenėj po 33€ su visais mokesčiais (Taip, taip, žinau, šiuo metu juos galima įsigyti ir už 10€ pirmyn-atgal, tačiau tuo metu atrodė taip pat viliojantis pasiūlymas). Na, o kad jau keliauti panorėjo 3 draugės, iš kurių viena vos 2 dienos po grįžimo sulaukė savo 22-ojo gimtadienio, ilgai nedvejoję nusprendėme skrydį padovanoti. Juk padovanoti krūvą įspūdžių daug įdomiau nei eilinė diena, praleista Kaune minint gimtadienį. Kaip sakoma " You only live once!!".

Grįžtant prie gyvenamosios vietos, nes gatvėje praleisti 3 dienas ir naktis būtų per šalta, o ir po tiltu lįsti kažkaip nesinorėjo.. :D Žinoma, kaip studentams, ar dar visai neseniai į tikrų suaugusiųjų gyvenimą įžengusioms damoms gyvenamajai vietai norisi išleisti taip pat mažai, ar bent ne itin brangiai. Su draugės, gyvenančios Kopenhagoje, rekomendacijos siūlymu pasinaudojome ir nakvynei pasirinkome "Urban house Kopenhagen". Vienos nakvynės kaina 8 miegamųjų vietų hostelyje kainavo vos 21€. Taip pat verta paminėt ir pati tikrai rekomenduoju kaip itin saugų, tvarkingą ir modernų hostelį, kuris randavi pačiame miesto centre - prie pat centrinės Kopenhagos traukinių stoties. Kaina tikrai atitinka ar net gi pranoksta kokybę, žinant kainas Danijoje ir pačioje Kopenhagoje. Nors tai buvo ir labai pigus variantas, bet viešnagei book'inomės tik 2 naktis iš 3, nes juk reikia pamatyt ir naktinį Kopenhagos gyvenimą, kad jau random skrydžiai, lai bus ir random paskutinė naktis. Patikėkit, tikrai buvo, su daugiau nuotykių nei tikėjomės, bet apie tai kiek vėliau.

Nepilnas mėnuo ėjo ir praėjo, o kelionė jau visai čia. Tad vos nepramigę savo skrydžio, vis gi laimingai pasiekėme Kopenhagą, o tada - laisvė nuotykiams!

Kopenhagos oro uoste ju buvome 6:30 jų laiku, tad iki įsičekinimo hostelyje turėjome marias ir dar daugiau laiko, kadangi tai galėjome padaryti tik nuo 15h. Griebėme po miesto žemėlapį, užsukome pusryčių į "Burger King", o tada šokome į traukinį, važiuojančio iki miesto centro (vienkartinio bilieto kaina - 35 kronos, apie 5€) ir lėkėme susipažinti su miestu, gatvėmis ir architektūra.

Čia labai daug neišsiplėsiu, lai nuotraukos kalba pačios už save. Galbūt paminėsiu tik keletą vietų, kurias verta aplankyti ir kas tikrai nieko nekainuoja arba rasite progą užsukti. Muziejų daug neaplankėme, nes ne tuo tikslu važiavome, jog vaikščioti po meno objektus, tačiau viską norėjome pamatyti iš išorės nei iš vidaus. Anyway, rekomenduoju "Danijos dizaino muziejų", miesto sodą, kuris, deja, nedirbo, nes ruošėsi Kalėdoms, tačiau per tvoras buvo puikiai matyti, jog ten tikrai be galo gražu, garsioji "Undinėlė", kuri nifiga nepaliko įspūdžio, tačiau buvo juokingai smagu, jog pamatėme ir vieną iš garsiųjų lankomų objektų, "Nyhavn" gatvė su garsiaisiais spalvotais Kopenhagos nameliais, taip pat shopping street, kur rasite nuo McDonalds, Starbucks iki „Victoria Secret“, „Prada“ ar net eilinio „H&M“ bei siuvenyrų parduotuvėlių.

Va būtent prie šių nuostabių veidrod-ių, leidžiančių save palaikyti modeliais bent 5 minutėms garsiai dainavom Beyonce -  "Single ladies", šokdamos koja kojon. :D Juokinga buvo ne tik mums, bet ir praeiviams. Nes juk reikia kažkaip išsiduot, kad esam turistės...

("Pretty little liars" - Kopenhaga edition. Soo, who is A? ;DDD)

Tomo Ridlio apsireiškimas. (Hario Poterio fanai supras ;DDD)

Taip pat net nekalbėsiu apie Danijos Karalienės rūmus, kurioje čipsais pašėrėm balandžius, o tada beveik nuo jų bėgom, nes tikrai nemeluoju, bet jaučiausi kaip ta geroji senolė- balandžių karalienė, puikiai visiems pažįstama iš "Vienas namuose". Beje, centrinė traukinių stotis iš dalies priminė King Cross, o sienoje betrūko tik perono su 3/4. Na, Hario Poterio gerbėjai supras... :D O apžvelgus architektūrą, toks jausmas, kad ten drakonams architektai buvo pasišventę dar prieš "Game of Thrones", nes kur bepasisuksi, visur matėm Kalisės drakonus. :D Realiai daug gražių sutapimų, o kas sakė, jog Kopenhaga turi panašumų, lyginant su Londonu, tikrai nemelavo, nes turiu pritarti - panašumų yra. Miestas yra visiškas dviračių miestas, nes kur tik bepasisuksi, visur dviračiai ir dviratininkai, o eismo sąlygos tobulos šiam reikalui. Lietuvoje ar kuriam kitm užsienio mieste tiek dviračių tikrai nepamatysi, tačiau čia tikrai tikrai jau po kelių valandų nustosite tuo stebėtis.  Tačiau miestas tikrai labai įdomus, turi savą architektūros tradiciją, bet ir labai modernus.

( Šiek iš "Danijos Dizaino muziejaus", kaip didelė mados gerbėja realiai viena vaikštinėjau ir skaičiau bei gėrėjausi nuostabiais audiniais, mados istorija ir nepriekaištingais drabužių modeliais, kadaise demonstruotais ant garsiausių mados pasaulio podiumų)

Savo kelionę suplanavom ne tik ruošimosi Kalėdoms laikotarpiu, kai vakarus džiugino begalės gražių švieselių, kalėdinės dekoracijos ir kiti šventiniai atributai, bet ir rinkiminiai plakatai, besibolutiruojantys kandidatai stenduose, kurie mums kaip turistėms labiau priminė "missing people" nuotraukas... :D Mūsų nusiteikimas ir sarkazmas vietinei aplinaki visada skaidrino nuotaiką visas apniaukusias ir vėjuotas dienas, bet juk visur galima atrasti tą linksmąją pusę, kuri tik dar labiau pradžiugina mini atostogas! ;D

Be viso to, ką paminėjau, jei jau užklydote į Kopenhagą, kaip ir kiekvienoj šaly ar mieste, būtina paragauti ir tradicinio maisto, tad burgeriams pasirinkome "Cocks and Cows" - tikrai skanu, nepigu, nors burgerių atžvilgiu ir Lietuvoje galima lygiai taip pat skaniai papietauti. Tačiau įdomiau buvo aplankyti angarą, kur randasi nemažas pasaulio virtuvės asortimentas. Aš išbandžiau Tailando virtuvės skanėstus, Ieva su Gintare pasirinko tradicinius dešrainius, taip pat labai rekomenduoju paragauti (mane taip pat įkalbėjo draugė, su kuria susitikom paskutinę dieną, jog šio deserto Kopenhagoj nematė niekur kitur) spurgos su kremu viduje, išvoliotos cukruje ir prie akių ugnimi apdegintos, patiekiamos su ledais ir šokoladu. Pasaka, už kurią verta pakloti 5€. Nes niekada nežinai, ar dar bus proga paragauti per ateinančius 2 metus. Arba kol sekantį kartą vizituosiu Danijoj.

Taip pat labai svarbu kiekvienam save gerbiančiam turistui, bent akies krašteliu pasižiūrėjusiam, ką reikia pamatyti Kopenhagoj, užklysti į Cristianią. Kas yra tarsi atskira respublika Kopenhagoj. Realiai parodyti negaliu, nes įėjus pro jų vartus fotografuoti draudžiama, nes vyksta ne itin legalūs reikalai, bet ten pasijauti kaip tikram hipių rojuj. Pradedant piešiniais, graffiti ir apleistomis ar gal gyvenamomis lūšnelėmis, krūva vėliavėlių virš einamo tako ir baigiant prekybininkų stendais, kuriuose labai atvirai prekiaujama žole, o kvapai tikrai neleidžia suabejoti nei minutei, jog esi Cristianijoj. Čia net šunų elgesys išduoda, kad lengvai apsinešę nuo kvapų, o gal ir patys kažko užvartoję. Būtinai reikia pamatyti, pasivaikščioti, o išeinant nusipirkti nors žiebtuvėlį kaip suvenyrą.

Atrodo viskas labai linksma, smagu ir beveik tobula, kol draugė suprato, kad nebeturi savo asmens tapatybės kortelės, kuri buvo pamesta. Tad neliko kito kelio kaip tik skambinti į ambasadą ir tikėtis, jog grįšime namo kartu dar sekantį rytą. Tad čia buvo panašu į "Bado žaidynės: pamesto dokumento eddition", nes turėjom valandą laiko atsidurti už 9 kilometrų esančioj ambasadoj, prieš tai pasidaryti nuotraukas ir šiaip ne taip gauti Grįžimo dokumentą. By the way, taxi kainavo apie 40€, o nuotraukos apie 15€, dokumento išdavimas 5€. Tad tokiu atveju teks pakloti nemažai. Kaip bebūtų ši dalis baigėsi laimingai, nes grįžimo "pergamentą" gauti pavyko ir draugės niekas nedeportuos... :D Dar linksmesni 9km atgal iki miesto centro pėsčiomis, nes juk liko turėjom, o hostelio paskutinei nakčiai - nebe. Grįžus laiko liko sočiai, tad reikia užsirakinti mantą centrinėje traukinių stotyje (parai kaina 70 kronų, kažkur 10€, o tilpo 3 žmonių daiktai). Taigi pavalgius ir pasikeitus aprangą kažlur "Burger King'o" tualete, buvo galima eiti pamatyti naktinio gyvenimo.

Užklydom į vieną iš geriausių ar bent geresnių Kopenhagos klubų - "HIVE". Įėjimas - 100 kronų, už palto pakabinimą 30. Bendroj sumoj apie 18€. Kokteilis 75 kronos. Įspūdžiai savotiški: kur šoka, ten rūko, erdvės daug - žmonių dar daugiau, muzika plius minus kaip "Mojo" +"Exit", jaunimėlio belekiek, kol pageria ar pavartoja tiek, kad kai kuriuos nuo šaligatvių surenka su greitąją. Toks jausmas, kad arba tai buvo atsitiktinumas arba kai kuriems tinkamas posakis: "Šiaip netūsinu, bet jei jau tūsinu, tai iki galo"... Na, bet varnelė uždėta, pabūta, pamatyti, dar ir lietuvių, buvusių kursiokų galima sutikti. Pasaulis mažas - savų visur galima sutikt.

Viešnagė į pabaigą, likę 4 valandos praleistos traukinių stoty, karšta kava, paryčiai, susirinkta manta, pirmas traukinys į oro uostą ir tos pačios 3 draugės. Dar šiek tiek laiko oro uoste, pakrauti telefonai, prisiminimai ir galybė įspūdžių, jau pakeliui į lėktuvą ir už valandos vėl ant savos žemės stovim.

Keliaukit! Keliaukit, kur tik norit, neplanuokit, mąstykit ekspromtu, juokitės, džiaukitės ir kiekvieną momentą kolekcionuokit ne tik nuotraukose, bet ir mintyse, nes galbūt parsivešite dar daugiau, pamatysit daugiau nei tikėjotės, ar net kaip suvenyrą turėsit "Grįžimą suteikiantį asmens dokumentą", labiau primenantį technikinį pasą. Gyvenam kartą ir viską dėkitės ne tik į nuotraukas, bet ir į mintis. Kiekviena kelionė yra neįkainojama, o ypač tada, kai šalia draugai!